REKLAMA
Znaleziono 433 wyników
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego głębokowodnego terminalu na terenie Baltic Hub w Gdańsku? [FILMY]
W Gdańsku realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Budimex wkracza w kolejną fazę budowy Terminala T3 Baltic Hub w Gdańsku
Nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub w Gdańsku, budowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging, osiągnął 60% zaawansowania prac. 5 czerwca uroczyście dokonano wmurowania kamienia węgielnego na terenie inwestycji, gdzie powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne. To kluczowy etap budowy zwiększający możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (jednostka miary odpowiadająca wymiarom kontenera używanego w transporcie) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Planowane zakończenie prac nad T3 to 2025 rok.
[śląskie] Jest zwycięzca plebiscytu na Superbudowę województwa śląskiego!artykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Jest zwycięzca plebiscytu na Superbudowę województwa śląskiego!
15 lipca zakończyło się głosowanie internautów na Superbudowę województwa śląskiego. Największą iloś...
Na terenie Terminalu T5 Baltic Hub powstanie baza dla morskiej farmy wiatrowejartykuł
Pokaż artykuł
Na terenie Terminalu T5 Baltic Hub powstanie baza dla morskiej farmy wiatrowej
PGE Polska Grupa Energetyczna oraz duńska firma Ørsted wydzierżawią przyszły terminal T5 na terenie gdańskiego portu. T5 będzie bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. Terminal, który powstanie poprzez zalądowienie akwenu o powierzchni ponad 21 hektarów, ma być gotowy do użytku w 2026 r.
[Lublin] Port Lotniczy Lublin z najlepszymi w finale!artykuł
Pokaż artykuł
[Lublin] Port Lotniczy Lublin z najlepszymi w finale!
Terminal pasażerski Portu Lotniczego Lublin znalazł się w ścisłym finale ogólnopolskiego konkursu ŻY...
[Wrocław] Platini z inspekcją na stadionie i lotniskuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Platini z inspekcją na stadionie i lotnisku
We wtorek we Wrocławiu z inspekcją pojawi się Michael Platini. Szef UEFA będzie sprawdzał czy nasz s...
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie wielkiego Morskiego Terminala Przeładunkowego ORLEN w Gdańsku? [FILM]
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowieartykuł
Pokaż artykuł
IWS inwestuje w budowę nowych magazynów na terenie terminalu kontenerowego w Myszkowie
Spółka Intermodal Wagon Service (IWS), która zajmuje się przeładunkami w nowym terminalu kontenerowym w Myszkowie w województwie śląskim planuje na jego terenie budowę magazynów wysokiego składowania. Dzięki inwestycjom jakie chce zrealizować IWS, terminal ma się przekształcić się w centrum logistyczne świadczące kompleksowe usługi dla klientów branży TSL.
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3artykuł
Pokaż artykuł
DCT Gdańsk wybrał wykonawców trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3
DCT Gdańsk, operator największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim, podpisał z konsorcjum firm Budimex S.A. i Dredging International NV kontrakt na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego – tzw. T3. Prace budowlane mają się rozpocząć na początku września – po zakończeniu sezonu wakacyjnego.
Toyota podwaja w Wałbrzychu produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do Toyoty Yarisartykuł
Pokaż artykuł
Toyota podwaja w Wałbrzychu produkcję elektrycznych napędów hybrydowych do Toyoty Yaris
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) uruchomiła w swojej fabryce w Wałbrzychu drugą linię produk...
[Łubna] Good Point Puławska IIinwestycja
Pokaż inwestycję
[Łubna] Good Point Puławska II
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
W porcie Świnoujście powstanie pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowych
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. oraz spółka ORLEN Neptun przedstawiły informację na temat postępów prac związanych z budową pierwszego na polskim wybrzeżu terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. W trakcie wydarzenia omówiono także rolę portów morskich w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańsku
ORLEN zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji Grupy ORLEN – budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75 procent.
Pod Warszawą powstaje największy i najnowocześniejszy kompleks logistyczny Poczty Polskiejartykuł
Pokaż artykuł
Pod Warszawą powstaje największy i najnowocześniejszy kompleks logistyczny Poczty Polskiej
Powstaje największy i najnowocześniejszy kompleks logistyczny Poczty Polskiej – Węzeł Ekspedycyjno-Rozdzielczy w Ciemnem pod Radzyminem (tzw. Warszawa II). Sortownia obsłuży zwiększające się wolumeny przesyłek kurierskich i paletowych. Sortownia zostanie oddana do użytku w tym roku. Pełną gotowość operacyjną, związaną z uruchomieniem sortera, obiekt osiągnie za kilka miesięcy, stając się najnowocześniejszym centrum logistycznym spółki. Obiekt realizowany jest przez Panattoni, lidera nieruchomości przemysłowych w Europie.
Kolejna wielka inwestycja w powiecie wołomińskim. Rusza budowa CTPark Emilianów [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Kolejna wielka inwestycja w powiecie wołomińskim. Rusza budowa CTPark Emilianów [WIZUALIZACJE]
CTP startuje z kolejnym kompleksem przemysłowo-logistycznym w województwie mazowieckim. Deweloper zrealizuje w Emilianowie dwa obiekty typu cross-dock o łącznej powierzchni najmu blisko 102 500 mkw. Inwestor otrzymał już pozwolenie na budowę pierwszej fazy inwestycji. Jej oddanie do użytkowania zaplanował na koniec II kwartału 2024 roku.
GAZ-SYSTEM otrzyma dofinansowanie unijne dla projektu "Pomeranian Green Hydrogen Cluster"artykuł
Pokaż artykuł
GAZ-SYSTEM otrzyma dofinansowanie unijne dla projektu "Pomeranian Green Hydrogen Cluster"
Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency – CINEA) przyznała wsparcie finansowe dla projektu pn. Pomeranian Green Hydrogen Cluster (Pomorski Klaster Zielonego Wodoru) ze środków europejskich w ramach instrumentu "CEF Cross-border Renewable Energy".
Niemiecka firma Palmira Capital Partners inwestuje w Gliwicach artykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka firma Palmira Capital Partners inwestuje w Gliwicach
Crescendo Real Estate Advisors jeszcze w grudniu 2021 r. sfinalizowała sprzedaż zlokalizowanego w Gl...
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową wartego ok. 250 mln zł terminalu intermodalnego pod Bydgoszczą?
W Emilianowie, na południe od Bydgoszczy, w miejscu gdzie DK10 i przyszła droga ekspresowa S10 krzyżuje się z kluczową dla kolejowej infrastruktury kraju magistralą Śląsk – Gdynia planowany jest od wielu lat tzw. suchy port, czyli nowoczesny kolejowo-drogowy terminal przeładunkowy. Inwestycja ta ma w zamierzeniach wzmocnić potencjał przeładunkowy polskich portów z Gdynią na czele, unowocześni logistykę – zwłaszcza produktów rolno-spożywczych i może w przyszłości stać się jednym z zamachowych kół kujawsko-pomorskiego biznesu.
[Lubelskie] Budimex zbuduje terminal lubelskiego lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
[Lubelskie] Budimex zbuduje terminal lubelskiego lotniska
Konsorcjum z firmą Budimex SA na czele wygrało przetarg na budowę terminala dla Portu Lotniczego Lub...
Balice: Nowy terminal do 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Balice: Nowy terminal do 2025 roku
Rozbudowa terminalu pasażerskiego i cargo, budowa nowej drogi startowej wraz z remontem płyty postoj...
REKLAMA